Białko przed czy po treningu – białko kiedy brać

Białko przed czy po treningu? Białko jak stosować?

Koktajl z odżywką białkową jest polecany dla osób, które narażone są na długotrwały wysiłek fizyczny. Dlatego wskazany jest koktajl białkowy po treningu, wtedy ma on korzystny wpływ na organizm sportowca. Odgrywa ono niezwykle ważną rolę w odpowiedzi na aktywność fizyczną.

Białko przed czy po treningu? Dlaczego zdecydowanie po treningu?Białko przed czy po treningu

Białko po treningu co daje:

  • naprawia uszkodzone tkanki podczas wysiłku
  • buduje nowe tkanki mięśniowe
  • uzupełnia straty białka
  • zwiększa wytrzymałość na kolejny trening
  • przyśpiesza odbudowę glikogenu.

Białko przed treningiem nie da takich efektów jak białko po treningu. Przed treningiem należy sięgnąć po węglowodany takie jak kasze, ryż brązowy czy inne składniki, które mają umiarkowany indeks glikemiczny.

Białko po treningu co daje – białko efekty – galeria zdjęć.

Zadając pytanie białko po treningu co daje na pierwszą myśl zwłaszcza laikom przychodzi myśl, że nie wiele. W praktyce okazuje się, że jest inaczej. Białko efekty daje duże zwłaszcza jeśli się je stosuje przez określony, dłuższy czas. Zobacz białko po treningu co daje w poniższej galerii zdjęć.

Białko przed czy po treningu

Białko efekty Marcina po stosowaniu przez trzy miesiące.

białko po treningu

Białko efekty Pawła po stosowaniu przez cztery miesiące.

JakieJakie białko po treningu białko po treningu?

Koktajl białkowy po treningu jest niezwykle ważny, patrząc przez pryzmat regeneracji mięśni i wzmocnienia organizmu. Powinno się o tym pamiętać niezależnie od tego, czy ćwiczy się amatorsko czy zawodowo. 

Po treningu najlepiej sprawdza się koktajl z odżywką białkową, suplementy diety lub kreatyna. To jakie białko po treningu należy wybrać zależy już od samego ćwiczącego. Koktajl białkowy po treningu sprawdza się równie dobrze jak suplementy czy kreatyna. Różnica polega na tym, że w przypadku suplementacji jest łatwiej ponieważ wymaga ona mniej czasu. 

Dawkowanie białka, białko jak brać?

Kiedy brać białko w jakiej porze dnia zostało już określone w naszym artykule. Natomiast jak to jest jeśli chodzi o dawkowanie białka w jakich proporcjach w jakiej formie brać?

Najpopularniejszą formą wspierania budowania masy mięśniowej oraz wytrzymałości jest suplementacja. Sportowcy zazwyczaj przyjmują preparaty w postaci doustnych tabletek. Drugą opcją jest mniej popularny koktajl z odżywką białkową. 

Białko kiedy brać oraz dawkowanie białka zazwyczaj znajduje się na opakowaniu, jeśli jest to gotowy produkt. Białko jak stosować można o tym znaleźć mnóstwo informacji w internecie.

Białko przed czy po treningu, białko kiedy brać? Zapytaliśmy sportowców.

Nadesłane do nas odpowiedzi na temat czy zalecane jest białko przed treningiem czy po? W sumie kiedy brać białko?

Jestem zawodowym sportowcem i wiele osób z mojego otoczenia pyta co lepsze, białko przed czy po treningu, jakie białko po treningu jest zalecane. Ja odradzam białko przed treningiem preferuję brać je po treningu bo daje lepsze efekty i wtedy jest bardziej potrzebne. A co do tego jakie białko po treningu to jest tu dowolność, nie narzucałbym żadnego konkretnego. Jeśli chodzi o dawkowanie białka należy patrzeć na opakowaniu lub czasem w dołączonej ulotce w polu zatytułowanym białko jak brać.

Na pytanie białko kiedy brać zdecydowanie odpowiem, że brać po treningu. Ja tak robię i jestem zachwycony tym jakie daje białko efekty. Ja stosuję koktajl białkowy po treningu.