Jak ograniczyć ilość spożywanych słodyczy?

Słodycze należą do przyjemności, która nas wiele kosztuje. Próchnica, nadwaga i cukrzyca to tylko jedne z nielicznych objawów, które powodują. Po słodycze sięgamy najczęściej, kiedy mamy zły nastrój lub dopada nas jesienna depresja. Dzieje się tak, dlatego że słodycze stymulują wydzielanie serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Zbędne kilogramy to nie jedyna dolegliwość z którą muszą się zmierzyć łasuchy. Zbyt duża ilość cukru wiąże się z poważnymi chorobami układu krążenia, w tym skutkuje chorobą cukrzycy.

WYPRÓBUJ TABLETKI ZMNIEJSZAJĄCE CHĘĆ PODJADANIA: ZOBACZ TUTAJ.

Pięć kroków, które pomogą Ci w walce z nałogiem:

  1. Zadbaj o regularne posiłki – pragnienie spożycia czegoś słodkiego pojawia się wskutek obniżenia poziomu cukru we krwi. Spożywanie posiłków o regularnych porach ustabilizuje wahania poziomu glukozy.
  2. Wspomagaj się suplementami, które zawierają chrom – pierwiastek ten obniża apetyt na produkty słodkie.
  3. Sięgaj po owoce, są one skutecznym a przy okazji zdrowym zamiennikiem słodyczy.
  4. Nie rób zapasów słodyczy w szufladkach – kiedy unikasz kontaktu z łakociami, przezwyciężasz wielką potrzebę jaką jest sięganie po słodycze.
  5. Eliminuj z diety potrawy bogate w sól, ponieważ wzmagają one apetyt na cukier.104911_elki-kolorowe-slodycze